Jakob Olofsgård och Ervisa Dani toppar riksdagslistan!

Lördag 13 november 2021

Riksdagslistan till valet 2022 är spikad. Vi skickar Jakob Olofsgård från Jönköping och Ervisa Dani, Nässjö till riksdagen. Tätt efter följer Anders Rickman från Habo, Anna Ekström, Aneby och Fredrik Sveningson från Anderstorp! Vilket dream team!
Så här säger listettan Jakob Olofsgård;
– Enormt med så stort förtroende i länet att både få toppa riksdagslistan för valet och dessutom bli vald till ny förbundsordförande. Nu är siktet inställt på ett valår med liberalernas bästa politik tillsammans med Ervisa Dani och de andra superliberalerna på listan. ”
Nu kör vi!

Namnvalsedel för val till Riksdagsvalet 2022

Liberalerna i Jönköpings Län fastställde sina namnvalsedlar vid ett välbesökt och engagerat nomineringsmöte på Södra Vätterbygdens Folkhögskola lördagen den 13 november 2021.

Förutom fastställande av namnvalsedlar valdes enhälligt Jakob Olofsgård till ordförande och Ervisa Dani till 1:e vice ordförande i Liberalernas förbundsstyrelse för Jönköpings Län. Tidigare ordföranden Anders Rickman och tidigare 1:e vice ordföranden MalinEkman avtackades, med tal och blommor, för sina insatser i förbundsstyrelsen av 2:e vice ordföranden Erik Nygårds.

Hela listan;

1 Jakob Olofsgård Jönköping