Feminism frihet framtid med vårt kvinnoförbund!

Onsdag 30 mars 2022

Feminism frihet framtid med vårt regionala kvinnoförbund Liberala kvinnor i Jönköpings län. Samhället är långt i från jämställt och de stora utmaningar vi står inför är många.

Några av dem är mäns våld mot kvinnor, hedersvåld, ojämställd arbetsmarknad och ekonomisk ofrihet som många kvinnor lever i. Allt det här är mycket ”oliberalt”. Liberala Kvinnor i Jönköpings län, LK, hade årsmöte i lördags. Ervisa Dani höll ett årsmötestal om hur det är att vara ung ledande kvinna i politiken och Agneta Svensson regionpolitiker och lokalpolitiker i Nässjö kommun var mötesordförande.

Podd med intressanta gäster
Liberala Kvinnor ordnar en rad olika aktiviteter och driver podden ”Feminism frihet framtid”.  Podden är till för att informera, inspirera och engagera i/om liberal politik. Gästerna som besökt podden hitintills är bland annat vår äldreexpert Barbro Westerholm, partiledare Nyamko Sabuni, jämställdhetstalesperson Gulan Avci och eu-parlamentariker Karin Karlsbro. Lyssna på podden här!

Engagera dig i jämställdhetsarbetet genom att bli medlem
Stötta Liberala Kvinnor i Jönköpings län genom att bli medlem i förbundet. Antingen registrerar du dig via medlemssidan eller så kan du swisha 100 kronor till 123 511 4356 (Liberala Kvinnor). Om du swishar är det viktigt att du i kommentaren skriver ”Jönköpings län” eller ”jkpg län” + din mailadress.

Mer om årsmötet i Nässjö 26/3
Ett 15-tal samlades för att diskutera det senaste året och blicka framåt inför valet 2022. Till distriktsordförande valdes Angela Hafström, vice ordförande Elisabeth Karlquist, sekreterare Mari Hultin och kassör Ann-Cathrin Jonsson, styrelseledamöter är Lenja Sharif, Emma Krantz, Tuba Hashimi, Ewa Magnusson & Annica Lind Nordberg. Efter årsmötestalet där Ervisa Dani delade med sig av sina erfarenheter från att vara ung ledande kvinna i politiken serverades smörgåstårta och fler feministiska liberala samtal.